1. optymista, patrzący na świat przez różowe okulary,
2. pesymista, zawsze doszukujący się najgorszych możliwych cech we wszystkim,
3. realista, który opisuje po prostu konkretnie to, co widzi.
Zobaczcie, jak sobie poradzili i spróbujcie odgadnąć, czyimi oczami patrzyli na... gąbkę do zmazywania tablicy.
" To jest trochę zniszczona po tylu latach gąbka, tak, że nie wiadomo, jaki konkretnie ma kolor. Jest bardzo przydatna w szkole, ale gdy dyżurni ścierają tablicę, mogą zauważyć, że nie jest przyjemna w dotyku. Wydaje się najzwyczajniejszą w świecie gąbką, ale bez niej nie byłoby czystych tablic."
"Szczerze mówiąc, w tej gąbce nie ma nic szczególnego. Zwykła, stara, poniszczona, ale praktyczna gąbka do codziennego użytku. "
"Ten fascynujący zlepek molekuł jest znacząco niedoceniany. Od niepamiętnych czasów uczniowie czyszczą nim tablicę za karę, a przecież mogliby wykonywać tę czynność rękoma. Jest więc to przedmiot tak pożyteczny! Barwa jego wspaniale dopasowuje się do otoczenia..."
Czy chcielibyście, żeby autorzy napisali opowiadanie o czymś, co sami zaproponujecie? Czekamy na propozycje w komentarzach. Najciekawsze będą zrealizowane i opublikowane na niniejszym blogu.
Agnieszka Rybak, nauczyciel języka polskiego
Ujęcie jednego tematu z trzech perspektyw to fascynujące i rozwijające zajęcie. Pani Agnieszko, proszę ratować jednak swoich kreatywnych przed wyłączną perspektywą pesymistyczną 😊. Może z opisu przedmiotu należy już przejść do wydarzenia, sytuacji lub relacji. Opis lekcji...konkursu lub innego wydarzenia szkolnego z trzech różnych perspektyw. Ryzyko jest, ale jaka pouczająca zabawa. Lekkiego pióra dla piszących 😃
OdpowiedzUsuńDziękujemy za wskazówki:) Pracujemy nad opowiadaniem z perspektywy wylosowanej postaci. Niedługo zamieścimy.
Usuń